Toimitusehdot

Tuotteiden takuu

Sisustuskalusteet.fi sivustolla myytävillä tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 6 kuukauden takuu. Jos toimitetussa tuotteessa on ilmennyt vikaa, asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä Sisustuskaluste asiakaspalveluun. Asiakkaan tulee pyydettäessä toimittaa kuva tai videomateriaalia tuotteen epäkohdista, jotta vika voidaan tunnistaa. Sisustuskaluste lähettää joko tarvittavan varaosan tai uuden tuotteen asiakkaalle. Jos vika on korjattavissa, tulee tuote palauttaa Sisustuskalusteelle asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaan. Asiakkaan tulee pakata lähetettävä tuote huolellisesti ja mahdollisuuksien mukaan käyttää alkuperäispakkausta. Sisustuskaluste ei ole vastuullinen tuotteen väärästä käytöstä ja siitä johtuneista vaurioista tai virheellisestä ja ohjeiden vastaisesta kasaamisesta. Takuun piiriin ei myöskään kuulu normaali kuluminen, vaikkapa sohvien tai sängyn jousien kuluminen, huonekalujen pinnan kuluminen tai naarmuuntuminen. Sohvien ja pehmustettujen kalusteiden painuminen sekä katekankaan tai nahan venyminen käytössä on normaalia, eivätkä ne kuulu myöskään takuun piiriin. Puukalusteet saattavat kosteuden vaihtumisen tai lämpötilojen vaihtelun seurauksena elää ja vääntyä, eivätkä myöskään siltä osin kuulu takuun piiriin.

Tavaroiden tilaaminen

Asiakas sitoutuu tilatessa noudattamaan voimassa olevia tilaus – sekä toimitusehtoja. Suosittelemme antamaan tilatessa kaikki kysytyt tiedot. Näin ollen varmistamme toimituksen mahdollisimman pikaisen etenemisen.

Kaikki verkkokauppaamme jätetyt tilaukset ovat sitovia. Jos toimituksen aikana ilmenee sovitusta muuttuneita tekijöitä, vaikka esimerkiksi tuotteen valmistajan viivästynyt toimitusaika, Sisustuskaluste.fi on velvollinen informoimaan asiakasta. Näin toimiessa varmistetaan molempien osapuolten tyytyväisyys toimitukseen ja palveluun.

Toimittajan vastuulla on ainoastaan jo asiakkaalle toimitettujen tuotteiden osalta kaupan purkaminen sekä jo maksettujen tuotteiden hinnan palauttaminen ostajalle. Sisustuskaluste.fi pidättää itsellään oikeuden peruuttaa mikä tahansa verkkokaupassa tehty tilaus.

Verkkokaupassa myytävät tuotteet on valmistettu suurelta osin Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Tarkemmat tiedot tuotteiden valmistusmaasta on mahdollista tiedustella meiltä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tilattujen tavaroiden toimitus

Toimitamme verkkokaupastamme tilatut tuotteet ilmaiseksi ja aina ilman erillisveloitusta kotiovelle koko Suomen alueelle (Ahvenanmaalle toimituskulut lasketaan aina tilauskohtaisesti erikseen). Käytämme kuljetuspalveluita yhtiöiltä DPD, Posti ja Cargobus. Suomen ulkopuolelle toimitettaville lähetyksille sovimme aina hinnan erikseen yhdessä asiakkaan kanssa.

Tuotteen saapumisesta ilmoitetaan aina etukäteen, rahdinkuljettaja soittaa asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan numeroon. Jos tuotetta ei ole mahdollista ottaa vastaan kuljettajan ilmoittamana aikana, voivat rahdinkuljettaja sekä vastaanottaja sopia molemmille paremmin sopivan ajan. Lähetystä voidaan säilyttää terminaalissa vain 3 työpäivää, jonka jälkeen säilytyksestä veloitetaan asiakasta erikseen. Kannattaa muistaa, että rahtia ei välttämättä ajeta pienemmille paikkakunnille päivittäin. Tilatut tavarat toimitetaan yleensä arkipäivisin 8-17 välisenä aikana. Tilauksen yhteydessä tilaaja voi kirjoittaa halutun toimitusajan sille varattuun kohtaan (ei kuitenkaan ennen tuotteen ilmoitettua toimitusaikaa).

Isokokoiset ja painavat tuotteet, kuten esimerkiksi sängut, piirongit ja ruokapöytäryhmät viedään asiakkaalle lavalla toimitettuna. Kuljettaja pyrkii aina ajamaan mahdollisimman lähelle ovea. Kuljettaja ei ole velvollinen kantamaan tuotteita sisään, vaan asiakkaan on tarvittaessa hyvä hankkia kantoapua. Tarvittaessa järjestämme tuotteille lisäveloituksesta oman kuljetuksen, jossa autonkuljettaja sekä apumies auttavat tuotteiden sisään kantamisessa. Kyseisen kuljetuksen hinta sovitaan aina tilausvaiheessa asiakkaan kanssa etukäteen.

Toimitusajat

Sivustolla myytävien kalusteiden yhteydessä on aina mainittu arvioitu toimitusaika. Jos tuote on tilapäisesti loppunut varastosta, ilmoitamme siitä aina asiakkaalle heti tilauksen käsittelyn jälkeen. Jos toimitusaika on jostain syystä tavallista pidempi, tarjoamme asiakkaalle mahdollisuuksien mukaan vaihtoehtoista tuotetta.

Toimituksen viivästyessä ilmoitamme aina asiakkaalle ensitilassa, sillä toisinaan suositutkin tuotteet saattavat loppua väliaikaisesti keskusvarastosta. Joskus tietty tuote saattaa olla loppuunmyyty ja tieto siitä ei aina päivity välittömästi verkkokaupamme sivustolle. Jos tilaus on ehditty jo tehdä ja tuote on maksettu käyttämällä pankkipainikkeita, Sisustuskaluste tiedottaa tilanteesta asiakasta ja palauttaa kauppasumman välittömästi asiakkaan pankkitilille. Mahdollisuuksien mukaan asiakkaalle tarjotaan vaihtoehtoista tuotetta loppuneen tilalle.

Tuotteiden hinnat

Sivustollamme olevat hinnat sisältävät arvonlisäveron. Jos hintoihin tulee muutoksia oston ja toimituksen välisenä aikana, Sisustuskaluste toimittaa tuotteet ostohetken mukaisilla hinnoilla. Ennakkomaksulla maksettaessa hintaan ei lisätä laskutuslisää.

Maksutavat

Sisustuskaluste.fi sivustolla ovat käytössä seuraavat maksutavat: Ennakkolasku sekä Checkout maksupainikkeet. Viimeksi mainittu maksutapa toimii seuraavasti: Checkout maksupainikkeella maksamisen yhteydessä asiakas tunnistetaan verkkopankkitunnuksilla.

Asiakkaan maksaessa ennakkomaksulla, sivustoltamme lähetetään automaattisesti PDF-lasku heti tilauksen jälkeen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Lasku lähtee asiakkaalle myös viikonlopun aikana tehdyistä tilauksista. Tällä maksutavalla maksettaessa toimitusaika voi olla tavanomaista pidempi, sillä maksu näkyy Sisustuskaluste.fi tilillä noin 2-3 arkipäivän kuluessa.


Lisätietoja maksutavoista

Asiakkaan maksaessa Checkout-pankkipainikkeilla tuotteen voi maksaa heti omasta verkkopankista. Checkout-pankkipainikkeilla maksaessa asiakas tunnistetaan verkkopankkitunnuksien avulla.

Osalla maksutavan tarjoajista perii palvelusta pienen maksun. Palvelun hinnat ovat nähtävillä, kun maksaja on valinnut itselleen sopivan maksutavan.

Maksunvälityspalvelu Checkout välittää maksetun summan myyjälle. Asiakkaiden käytössä ovat kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on turvallinen maksutapa. Maksulaitoslain siirtymäsäännöksen mukaan palvelu on merkitty Finanssivalvonnan maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n ylläpitämä (yhtiön y-tunnus on 2196606-6).

Kun sopiva maksutapa on valittu, tapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksytyn maksun jälkeen maksaja palaa verkkokauppaan ja maksu on heti merkitty siirtyneeksi myyjälle. Se suoritetaan Checkout Finland Oy:n tilille, josta se siirretään eteenpäin myyjälle.

Checkout -palvelun maksuehdot

Maksaminen luottokorteilla

Hyväksymme maksut kaikilla Luottokunnan korteilla. Tuotteet ja palvelut toimittaa ostajalle Sisustuskaluste.fi ja hoitaa myös muut lakisääteiset ja itse määrittelemät muut velvollisuudet. Luottokunnan kortit (Visa Electron, Visa ja Mastercard) ja niillä suoritetut maksut: kauppa syntyy Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) ja asiakkaan välillä. Ensin mainittu on maksun saajapuoli ja samalla Checkout Finland Oy:n virallinen yhteistyökumppani. Checkout tilittää maksun kauppiaalle myöhemmin. Luottokunnan sopimuskumppanina on Suomen Ostolaskut Oy.

Palautukset ja reklamaatiot

Jos tuote on viallinen ja ei ostajan mielestä ole tilatunlainen, suosittelemme ottamaan yhteyttä Sisustuskaluste.fi asiakaspalveluun. Asiakas on velvollinen tarkistamaan, että on saanut oikean ja kunnossa olevan tuotteen sen saapuessa. Kuljetusvaurioista ei ole valitettavasti mahdollista myöhemmin reklamoida, jos sitä ei ole tehty välittömästi tuotteen vastaanottamisen jälkeen. Tuotteen ollessa viallinen, se korjataan tai vaihdetaan uuteen tilanteen mukaan. Tilanteessa, jossa Sisustuskaluste.fi ilmoittaa reklamaation tutkittuaan tuotteen olevan korjauskelpoinen, asiakkaan tulee pakata tilattu tuote sen alkuperäiseen pakkaukseen. Tuotetta vastaanotettaessa on rahtikirjaan kirjattava mahdollinen kuljetusvaurio ennen rahtikirjan kuittausta vastaanottajan taholta. Jos tilatussa tuotteessa on kuljetusvaurio tai se on viallinen, Sisustuskaluste.fi ei ole vastuussa mahdollisesta lisätoimitusajan tai asiakkaan mielipahan korvaamisesta. Sisustuskaluste.fi vastaa vaurioituneen tuotteen sekä sen korvaavan tuotteen rahdin järjestämisestä sekä rahtikuluista. Jos asiakas on jo kasannut tuotteen ja käyttänyt sitä, sekä haluaa jostain syystä palauttaa tuotteen, asiakas on velvollinen purkamaan tuotteen sekä pakkaamaan sen huolellisuutta ja varovaisuutta noudattaen alkuperäiseen pakkaukseen. Sisustuskaluste.fi ei ole vastuussa asiakkaan käyttämästä ajasta tai muusta tuotteen kasaamiseen, purkamiseen, siirtämiseen tai kantamiseen käyttämästä vaivasta. Sisustuskaluste.fi ei ole vastuussa asiakkaan mahdollisesti käyttämästä ulkopuolisesta avusta. Jos tilatusta tuotteesta puuttuu osa/osia, asiakkaan toivotaan olevan yhteydessä Sisustuskaluste.fi asiakaspalveluun. Meihin saa helposti yhteyden puhelimitse tai sähköpostitse. Sisustuskaluste.fi toimittaa asiakkaalle puuttuvat tai rikkoutuneet osat mahdollisimman pikaisesti. Sisustuskaluste.fi ei ole vastuussa asiakkaan itse hankkimista osista. Jos sopimuksen erimielisyyttä ei ole mahdollista ratkaista osapuolten välillä, asiakas voi viedä asian eteenpäin kuluttajariitalautakunnalle (kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Tuotteen palauttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sivustoltamme tehty tilaus 14 päivän aikana tuotteen vastaanottamisesta laskettuna. Tuotteen palautus edellyttää sitä, että se palautetaan samankuntoisena, kuin se Sisustuskaluste.fi:ltä lähettämishetkellä oli (myyntikuntoinen ja käyttämätön). Tuotteen palauttamisesta on aina ilmoitettava ensin Sisustuskaluste.fi asiakaspalveluun (ks. Yhteystiedot). Tuotteen palautuksesta ei veloiteta asiakasta, kun tuote palautetaan asiakaspalvelusta saatavien ohjeiden mukaisesti. Näin toimiessa asiakkaan ei tule maksaa tuotteen palautuksesta aiheutuvaa kulua. Asiakkaalle palautetaan tuotteen hinta kokonaisuudessaan.

Jos asiakas on ostanut lisäpalveluita, kuten tuotteiden erikoiskuljetus kantoapuineen, valmiiksi kasattu tuote jne, lisäpalveluiden rahallista osaa ei palauteta asiakkaalle.

Suuri tuote (vaikkapa sänky tai sohva) asiakkaan maksettavaksi jää palautettavan tuotteen rahti. Ostaja ja myyjä valitsevat yhdessä edullisimman vaihtoehdon. Kuten edellä mainittua, tuotteen kantopalvelusta tai erikoiskuljetuksesta maksettua rahamäärää ei palauteta asiakkaalle. Jos tilaaja tarvitsee tuotetta palautettaessa kantopalvelua, sen kulut vähennetään palautettavasta tuotteen summasta. Kauppasimma palautetaan asiakkaalle (vähennetään rahtikulut) kun palautettu tavara on tarkastettu.

Asiakkaalle lähetetään ohjeet tilattujen tavaroiden palauttamisesta. Tilattu tuote on pakattava ja palautettava alkuperäisessä pakkauksessa. Asiakkaan vastuulla on tuotteen toimitus Sisustuskalusteen osoittamaan paikkaan (esim DPD terminaali tai posti). Isokokoiset kalusteet, esimerkiksi sängyt tai sohvakalusteet haetaan tavallisesti asiakkaan kotiovelta. Mittatilauskalusteilla tai erikoisvalmistetuilla kalusteilla ei ole palautusoikeutta. Jos tuotetta ei palauteta Sisustuskaluste.fi ohjeiden mukaan, kauppasummaa ei palauteta asiakkaalle. Kyseisissä tapauksissa tavara lähetetään asiakkaalle uudelleen ja tilaaja maksaa lähetyskulut.

Jos ostaja on ehtinyt jo kasata ostetun tuotteen, asiakas vastaa itse tuotteen huolellisesta purkamisesta ja uudelleen pakkaamisesta alkuperäiseen pakkauslaatikkoon. Sisustuskaluste.fi ei ole vastuussa ostajan ajasta ja vaivasta, joita tuotteen siirtäminen, kasaaminen, purkaminen tai pakkaaminen aiheuttaa.

Asiakkaiden antamat tiedot

Asiakkaiden tilauksen yhteydessä jättämiä tietoja käytetään ainoastaan tilattujen tavaroiden toimituksia varten. Tietoja ei luovuteta kolmansille tahoille.

Force majeure

Sisustuskaluste.fi ei ole vastuussa force majeure, eli ylivoimaisen esteen takia toimitusten viivästymisistä tai erilaisten laitteiden toimimattomuuden vuoksi johtuvista kustannuksista. Palvelemme asiakkaitamme aina mahdollisimman asiantuntevasti ja tehokkaasti. Jotta voisimme oikaista mahdolliset erehdykset tai virheet pikaisesti, suosittelemme ottamaan mahdollisimman nopeasti Sisustuskaluste.fi asiakaspalveluun.

Asiakas hyväksyy yllä olevat toimitusehdot tehdessään tilauksen sivustolla www.sisustuskaluste.fi.

Evästeet

Sivustollamme ovat käytössä evästeet, jotta pystymme tarjoamaan kävijälle parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen. Evästeet ovat pieniä tiedostoja, lähinnä tekstiä, jotka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän koneelle. Evästeiden avulla saamme tietoa siitä, miten verkkosivustoamme käytetään. Voimme näin ollen kehittää sivustoamme ja palvelujamme paremmiksi. Analysoimme myös sivustomme käyttöä ja kohdennamme markkinointiamme vastaavasti. Sivustomme käyttäjä voi hyväksyä tai kieltää evästeiden käyttämisen oman selaimensa asetuksia muuttamalla. Evästeiden käyttö on useinmiten automaattisesti sallittu. Evästeiden estäminen voi vaikeuttaa tai rajoittaa sivustomme toimivuutta laitteellasi.